9 Ekim 2013 Çarşamba

POS'lu tefeciliğe maliye engeli!


7 Ekim 2013 Pazartesi
POS cihazıyla tefecilik yaptığı öne sürülen bir esnafın yargılandığı davaya rapor gönderen Maliye Bakanlığı yeni nesil tefeciliği ortaya çıkardı!
Devlet kurumlarının tefecilikle etkin mücadeleye başlaması, tefecileri yeni yollar aramaya itti. Pos cihazlarıyla yapılan tefeciliği takibe alan Maliye ekipleri bu yeni sistemi de deşifre etti. Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Boğaziçi Küçük ve Orta Ölçekli Mükellefler Grup Başkanlığı bağlı vergi müfettişlerinin yaptığı inceleme sonucu bu yöntemle borç para verdiği iddia edilen bir esnaf hakkında rapor düzenleyerek mahkemeye gönderdi. Raporda pos tefeciliğinin nasıl yapıldığı ayrıntılarıyla vurgulandı.
KREDİ KARTIYLA BORÇLANMA
Maliye raporunda POS'lu tefeciliği şöyle tarif etti: Borç para talebinde bulunan kişi/kişiler ticari bir alışveriş yapmış gibi kredi kartı ile borçlanmakta, borç para veren kişi alacağını cihazın ait olduğu bankadan yapacağından, verilen borç para güvence altına alınmış bulunmaktadır. Bu işlemlerde POS cihazı bir nevi alacağın güvence altına alınmasını sağladığından tercih edilmektedir.'Maliye raporunda bu durum tefeciliğin yeni bir yöntemi olarak nitelendirildi.
TELEFONCU VEYA KUYUMCU ÖDÜYOR
Raporda, kredi kartı veya vadesi gelmiş kredi borcunu ödeyemeyen tüketicilerin kredi borçlarının da elektronik ortamda kontör satıcısı veya kuyumcular tarafından ödendiği, ödenen tutara faiz ve komisyon geliri ilave edilerek hesaplanan bedelin tekrar kredi kartından tahsil edildiği belirtildi.
SOSYAL SORUNLAR BAŞ GÖSTERİYOR
Maliye müfettişleri tarafından hazırlan ve mahkemeye sunulan raporda tefeciliğin sosyal çöküntüye de neden olduğu belirtildi: 'Borç sarmalına giren kişiler psikolojik çöküntüye de uğramaktadır. Temin edilen borçler bir süre sonra çevrilemez hale geldiğinde aile düzeninde huzursuzluklar, boşanmalar ve hatta intiharlara sebebiyet vermektedir.
Bankalar neden oluyor
Raporun dikkat çekici bölümlerinden biri de bankaların tutumlarının vatandaşları tefecilerin kucağına ittiğinin yansıdığı paragraf. 76 sayfalık raporda Ülkemizin içinde bulunduğu kriz dönemlerinde, kredi faizlerinin paralel olarak farklı seyirler izlediği belirtilirken şu ifadeler kullanıldı: 'Bankaların kredi faiz oranlarını yükseltmeleri, bazı taleplere olumlu yanıt vermemeleri ve bürokratik istekler kredi talep edenleri, taleplerine kısa sürede ve olumlu cevap alabildikleri tefecilik piyasasına itmektedir.
alıntı
http://haber10.com/haber/421197/

4 Ekim 2013 Cuma

Vergi müfettişine ‘imla’ ayarı

Neşe KARANFİL / ANKARA
3 Ekim 2013
Vergi 

müfettişine ‘imla’ ayarı









Rapor Değerlendirme Komisyonlarının değerlendirmesine tabi olmayan rapor ve yazılarında mevzuat yönünden tenkidi gereken hususlara ya da maddi hata ve noksanlıklara rastlanan vergi müfettişleri artık Vergi Denetim Kurulu Başkanı tarafından ya da ilgili olduğu Grup Başkanlığı tarafından uyarılacak. Eğer uyarma sonucunda raporu hazırlayan vergi müfettişi ile görüş birliğine varılmazsa bu sefer Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı 3 vergi müfettişi seçecek ve konu incelenecek. Bu inceleme sonucuna göre işlem yapılacak.
Maliye yetkilileri, vergi müfettişlerinin bir denetim raporu yazdığını bir de görüş ve önerileri içeren rapor ya da yazılar da yazabildiklerini söylediler. Denetim ya da soruşturma raporları mükelleflerle ilgili oluyor. Görüş ve öneri raporları; denetim, mevzuat, ya da vergi dairesi gibi devlete ait bir kurumda görülen eksiklikle ilgili olabiliyor. Örneğin bir vergi müfettişi Vergi Dairesi Başkanlığı’na, “Şu konuda eksiklik görüyorum, bunun değiştirilmesi gerekiyor” diye bir görüş bildirebiliyor. Vergi müfettişinin gündeme getirdiği konuya eğer Başkanlık katılıyorsa gereğini yerine getirip Maliye Bakanlığı’na iletiyor. Katılmadığı zamanlarda ise, “Ben bu görüşe katılmıyorum bunun için de Maliye Bakanlığı’na iletmiyorum” diyebiliyor.

Etiketler: imla, vergi müfettişi
Her türlü hakkı saklıdır.
MNetBanner("hurriyet_ekonomi_300x90")
alıntı http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/24838091.asp